Maken står för det dagliga och jag för det där lite extra allt

idag gav jag  våra små chilisar lite extra kärlek. Eller kanske är det inte kärlek utan mera omvårdnad.  Maken står för den där  dagliga vården av våra små, han vattnar, tittar till och har koll.

Jag kollar i och för sig på våra små skönheter dagligen, men det där som att vattna glömmer jag av. Jag kan se att: oj den där den behöver vatten, men efter det är det något som händer,  kan till och med ta med mig vattenkannan till köket. Men sedan brister det på något sätt, telefonen ringer, disktrasan behöver tvättas eller oj kanske ska städa skåpet eller sånt dumt. Var på jag liksom glömmer av det där vattnet. Sedan kommer maken hem och ger dom vatten så de överlever de små.cayenne

Idag blev det den där lilla extra omvårdnaden av de små.  Tog bort fula blad, flyttade runt de små så ljuset kommer på alla skönheter. Torkade rent bordet dom står på och vissa av de små växterna har fått nya växtkompis i själva ommöbleringen.  Nu har jag liksom gjort det jag brukar tills nästa gång jag får ett ryck.

c1 c2

Idag tar jag en chilifrukt varje gång jag gör min morgondrink,  tillsammans med ingefära är det gudomligt att dricka morotsaft.

drink

På tal om Ingefära så har jag och maken pratat om att vi sak se om vi kan får till att odla lite sådana med. Ingefära är så gudmoligt gott, dessutom är det tydligen nyttigt 🙂

Är det någon som provat på det där med att odla ingefära?  Hur gjorde ni i så fall?  snart ska tomatfröer och gurkorna sättas i god jord. Nu längtar jag till våren och till växthuset. c3Måste nog ordna vattenvakter här i sommar så att våra  plantor får det vatten de behöver om vi åker iväg i sommar.

Chilin chilout.

Lev idag just nu igår finns inte längre än i minnet, morgondagen är inte ens säker att den blir våran. Så pass på idag just nu.

Carina Ikonen Nilsson
Carina Ikonen Nilsson
Publicerat av

malix.se.malix

På min andra blogg malix.se går att få info om mig

Kommentera

